מנהלי הסמינרים הגיעו לכנסת: "לימודי המקצוע בסמינרים בסכנה"

איתי גדסי 4 Comment on מנהלי הסמינרים הגיעו לכנסת: "לימודי המקצוע בסמינרים בסכנה"

בעקבות הקיצוצים בגובה של 54 מיליון ש"ח לכיתות ה ו-ו בסמינרים, הגיעו מנהלי הסמינרים לזעוק את זעקת בנות יעקב בכנסת בישיבת סיעת יהדות התורה וש"ס. המנהלים התריעו כי לימודי המקצוע בסמינרים בסכנה בשל הקיצוץ האכזרי ומדובר בסכנה רוחנית ממשית לבנות יעקב

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעקבות גזירת החינוך המאיימת על הסמינרים לכיתות ה' ו-ו', הגיעו היום (שני) מנהלי הסמינרים וראשי איגוד הסמינרים לכנסת כדי להשתתף בישיבות הסיעה של סיעת ש"ס וסיעת יהדות התורה, במטרה לזעוק את זעקת הבנות ולנסות להביא לפתרון תקציבי.

על פי ההערכות, הגזירה התקציבית תגרע מהסמינרים למעלה מחמישים מיליון שקלים, ותעצור את מרבית לימודי המקצוע. בישיבת סיעת יהדות התורה אמרו מנהלי הסמינרים כי אם הדבר אכן ייצא לפועל, זו סגירה של 'בית יעקב' במתכונתו ההיסטורית.

"הסיבה שהוקם 'בית יעקב' הוא כדי שהבנות לא תצטרכנה לרעות בשדות זרים", אמרו מנהלי הסמינרים. "גזירת התקציב הזו תאלץ אותם לצרת ללמוד באקדמיה רח"ל, ולהביא לחורבן גדול שסופו מי ישורנו".

חברי הכנסת של יהדות התורה נשאו דברים בעד חשיבות המאבק, והבטיחו לקחת חלק ככל שיידרשו. הם הביאו את דברי גדולי הדורות בעבר ובהווה על חשיבות השמירה על חינוך הבנות, שהוא לא פחות חשוב מחינוך הבנים בישיבות, ועליו מושתת יסודות הדת. "נעשה ככל שביכולתנו להביא לפתרון הבעיה, ולהסיר את חרב הגזירה המונפת מעל ראשי הבנות", אמרו.

לאחר מכן נפגשו עם חברי סיעת ש"ס. במהלך הישיבה המיוחדת אמר יו"ר התנועה ח"כ אריה דרעי כי הוא כואב את כאבם של כל מוסדות התורה והחינוך שנפגעו ובכלל זה מוסדות הסמינרים, כאשר בתקופה האחרונה הוא ירד לעומק הסוגיה ולמד לדעת עד כמה התקציב המדובר הוא אכן חיוני וקריטי עבור המוסדות.

יו"ר ש"ס ח"כ דרעי התחייב יחד עם חברי הסיעה לעשות את כל המאמצים על מנת שהסמינרים יקבלו את התקציבים של השנה הנוכחית, וגם את אלו שמגיעים להם משנת הכספים שעברה.

מנהלי הסמינרים יצאו מהמפגשים מעודדים ומלאי תקווה כי חברי הכנסת שלוחי הציבור אכן יעמדו לימינם במאבק הקשה, ויעשו ככל שביכולתם על מנת למנוע את הגזירה הנוראה.



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    שלא תעבדו על אף אחד
    כל הכסף שבנות משלמות מגיע לכיס שלכם
    כולן יודעות שמה שאתם משכנעים כל הזמן לא לצאת חלילה למכללות היא כי אתם דואגים לכיס שלכם.
    בנות משלמות 25000 שקל לשנה לאיפה זה נעלם??

  2. 3

    לאן הולך הכסף שההורים משלמים כל חודש לתלמידות ה' ו' מקצוע בסמינר עולה הרבה יותר מתואר במכללה לאן הולך הכסף?

  3. 2

    למכללות יש תקציבי עתק שאין לסימנרים
    וברור שיש גם אינטרס למנהלים שהבנות יישארו ללמוד ,אבל כל גולי ישראל יצאו נגד האקדמיה באופן חד משמעי ,
    לבנות שלא למדו ה' ו' והלכו לאקדמיה קשה עד בלתי אפשרי לשמור על צורה יהודית אמיתית